Kjøpsvilkår

Partene

Selger:

Navn:NM Hest og rytter

Epost: post@nmhestogrytter.no

Telefon:
Nina: 40450556
Marthe: 93443445

Adresse:
NM Hest og Rytter AS
Hagagrenda 23, 3944 Stavern

Organisasjonsnummer: 924 490 896 foretaksregisteret

Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper:

er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende somkjøper/kjøperen.

 

Frakt

En frakt kostnad på 129 NOK vil bli lagt til alle bestillinger under 1500,- kr. Leveringsmetoder- Varene blir leveret med PostNord tidligere Tollpost til den butikken du velger som har Mypack utlevering. Leveranser/ Ordrer leveres vanligvis i løpet av 1-9 dager. Vi ønsker hele tiden å leverer så raskt som mulig.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen.

Leveringsbetingelser og risiko

NM Hest og rytter står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@nmhestogrytter.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Sikkerhet

NM Hest og rytter tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@nmhestogrytter.no.

Retur & Reklamasjon/Angrerett

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:

1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@nmhestogrytter.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.

2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@nmhestogrytter.no dersom du har spørsmål.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Mangel ved varen

Skadede varer og reklamasjonsrett

Når kunden mottar sin ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via e-post: post@nmhestogrytter.no for videre instruksjoner.Du kan reklamere på en feil eller skadet varer innen 14 dager. Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, orginalinnpakningen er uskadd og faktura/returnota fylt ut.Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjort og vasket. Disse regler gjelder uten unntak. Send tilbake pakken i orginalinnpakningen godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Konfliktløsning 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt reklamasjon/angrerett. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23400600 eller www.forbrukertilsynet.no. Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal behandles av en Norsk domstol.

 

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@nmhestogrytter.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på post@nmhestogrytter.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Reklemasjonsregler:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på NM Hest og rytter Nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: Forbrukerombudet

Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@nmhestogrytter.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 3-5 dager.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.

Juridisk navn: NM Hest og rytter

Org nr: 924 490 896 foretaksregisteret

Betaling

== Worldline - (tidligere Bambora) ==

BETALINGSALTERNATIV
Betaling skjer på følgende måter:
VI bruker Worldline - (tidligere Bambora), som betalings løsning.
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.
Vilkår ved fakturakjøp
Når du betaler via Worldline faktura handler du trygt og enkelt.
Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.
Få alltid varen hjem før du betalerAlltid 14 dagers betalingsfrist
Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven
Du kan laste ned fakturaen din på Worldline.no
Mulighet for delbetalingerved kortbetaling
Trekk av kortet gjøres når varen er sendt fra vårt lager. 


KLARNA

Kjøp nå. Betal senere med Klarna.

Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Nå kan du få det du vil ha når du vil ha det på en trygg og enkel måte.

  1. Legg produktene i handlekurven og gå til kassen.
  2. Oppgi personopplysninger, og du får vite med en gang om du er godkjent.
  3. Klarna sender deg en e-post med bekreftelse og deretter påminnelser når du skal betale.
  4. Fremtidige Klarna-kjøp kan nå fullføres med et klikk.

Betal senere

  • Betal alt innen 14 dager etter at varene er sendt. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide. Kort eller bankbetaling

Med kort kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt. Du kan koble kortene dine til Klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.

  • KortBetal med valgfritt kort. Pengene trekkes direkte i forbindelse med kjøpet.

Finansiering

  • EngangsavtaleFullfør en enkel, 4-trinns kredittsøknad med top-of-mind-informasjon. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang.
  • Månedlige betalingerDu vil utføre den månedlige betalingen online eller i appen vår ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Vi vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned.

Om Klarna

Betal på nettet eller i appenSe de siste kjøpene dine og foreta betalinger i Klarna-appen eller på nettet.

Trygt & enkelt

Du er alltid dekket av Klarnas kjøperbeskyttelse. Moderne sikkerhet beskytter opplysningene dine for å forhindreuautoriserte kjøp.Les våre vanligste spørsmål www.klarna.com/no/kundeservice/ for å lære mer om hvordan du bruker Klarna. Hos Klarna er vi opptatt av å skape verdens beste handleopplevelse. Vi mener at betaling handler om mye mer enn hvordan vi sender penger.Derfor gir våre smidige betalingsmetoder deg mer tid, kontroll og glede, slik at du kan fortsette å gjøre det du liker best.


VIPPS

Kjøp i nettbutikken betales via Vipps. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartner Vipps blir denne sikkerheten ivaretatt.